Nový Ford Fiesta odhalen
Evropský Ford přichystal do Ženevy novou generaci svého malého hatchbacku, který se už přes tři desetiletí jmenuje Fiesta. Design zůstává do značné míry věrný konceptu Verve, i když siluetou a proporcemi nová Fiesta nezapře příbuzenský vztah s Mazdou2.
Už od počátku nabídne Ford třídveřové a pětidveřové provedení, přičemž obě by podle automobilky měly působit srovnatelně dynamicky. V nabídce bude pět pohonných jednotek:
Duratec 1,25 l 44 kW/60 k
Duratec 1,4 l 59 kW/80 k
Duratec 1,6 l Ti-VCT 84 kW/115 k
Duratorq TDCi 1,4 l 50 kW/68 k
Duratorq TDCi 1,6 l 66 kW/90 k
Jelikož podrobné technické informace budou zveřejněny až po premiéře v Ženevě, zamysleli jsme se, čím vším by tohle auto mohlo odlákat Čechy od Škody Fabia – dlouhodobého lídra nejen segmentu B, ale celého automobilového trhu v České republice.
1. DESIGN
Dobrá, ještě jsme ji neviděli. Ale určitě se shodneme, že i na základě dostupných fotografií (viz galerii pod článkem) lze novou Fiestu označit za moderní, sportovně střiženou a nepopiratelně atraktivní – na rozdíl od vysoké a úzké škodovky. Jen se podívejte na její široké boky, klenuté blatníky a drzý kukuč. Tohle bílou střechou nedoženete.
2. INTERIÉR
Ford o interiéru nové Fiesty tvrdí, že „byl inspirován estetikou a logikou mobilních telefonů“. Pravděpodobně se tím myslí jednoduše to, že tlačítka na středové konzole vypadají jako klávesnice některých nokií – což ale vůbec není na škodu. Líbí se nám i ovladače topení před řadicí pákou a hluboko zapuštěné přístroje. Ford slibuje špičkové materiály. Bereme to trochu s rezervou – pokud však bude interiér jen z poloviny tak příjemným místem k obývání, jak naznačují fotky, má u nás vyhráno.
3. CHYTRÉ NÁPADY
Majitelé „lepších“ verzí nového Fordu Fiesta budou ovládat spoustu palubních funkcí přes velký barevný displej, což se pomalu stává běžným o segment výše, ale Škoda Fabia žádné takové sjednocující rozhraní nenabízí. Dokonce i textový displej MAXI DOT je v Mladé Boleslavi za příplatek. A „fordí“ víčko nádrže Ford Easyfuel, které vám nedovolí načerpat špatné palivo, by aspoň jednou v životě ocenil nejeden z nás.
4. JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Stávající Fiesta působí jako generačně zestárlé auto – dokud se nerozjedete. Novodobé produkty evropského Fordu vynikají schopností vtáhnout svého řidiče do dění v míře, jaká nemá u přímo konkurenčních značek obdoby. Fiesta možná nebude nejrychlejší auto mezi malými hatchbacky, ale jsme ochotni vsadit nádrž benzínu na to, že nabídne svým řidičům nejvíce radosti z obyčejného i nezpůsobného ježdění.
5. MODERNĚJŠÍ DIESELY
Zatímco Škoda setrvává u zastaralých vznětových motorů TDI PD se vstřikováním čerpadlo-tryska, které už dávno prokázalo svoji neživotaschopnost, bude Ford montovat do Fiesty uznávanou šestnáctistovku TDCi common rail, která je dost dobrá i pro Mini Cooper D nebo Volvo C30.